Après une RX-10SR 3.0R qui a fait une carrière très discrète sous nos latitudes (tellement que je n’en ai jamais vu une en vrai!) et une reprise de la marque Destiny par Roche (…), une nouvelle Touring Car 1/10° électrique est annoncée, la DTY-10.
"All new design lightweight front spool, aluminum case gear differential and spring steel cups are standard equipment on new Destiny DTY-10 touring car kit.
• All new transmission design. New Lightweight aluminum front spool center holder and spring steel spool cup.
• New design aluminum lightweight rear gear differential set.
• New center pulley and spur gear holder.
• All new aluminum upper and lower bulkhead.
• All new aluminum motor mount.
• New single piece upper deck (graphite chassis version) and split type upper deck (aluminum chassis version)
• New graphite and aluminum main chassis.
• All new low position front and rear anti-roll bar design.
• New design lower arm and upper arm suspension geometry.
• New design low position aluminum steering block.
• Spring steel front double CVD and rear drive shaft with metal bushing.
• New single bell-crank steering.
• New lightweight aluminum floating servo mount.
• New titanium camber screw M3x20mm.
• New upper bulkhead. Easy fine adjust caster angle.
• New front and rear shock tower. Chassis flex adjustable.
• New design short shock.
• Full set purple anodized aluminum turnbuckle.
• New design graphite battery holder.
Ca commence à faire bcp d’autos qui ressemblent très très fort !
Le violet, comment dire… ben on va parler de goût et de couleurs hein !
Je me crispe tjrs un peu quand je vois les amortisseurs fixés aux cellules sans que ces mêmes cellules soient reliées en entre elle.
Je vois les cellules se déformer, serrer les spool et brider un peu tout ça ! On voit sur certaines photos une petite pièce carbone qui relie les cellules AV mais pas sur toutes. Les bras de leviers sont courts mais quand même. (derrière c’est OK, la platine fait le job)
J’aime mieux le travail de la suspension plutôt que le flex globalement !
Il y a une option pour relier les supports d’amortisseurs au chassis.
Pour la déformation, c’est la même chose sur la Xpress XQ11, en effet, c’est déconcertant, mais pour avoir tester avec la pièces options en carbone de rigidification, c’est mieux sans.